zondag 18 december 2011

Boemwat? Boomwhackers

Muziek is mijn zwakste muzische taal. Ik zing wel graag, maar speel geen instrument. Ik luister dagelijks naar de radio, maar titelsongs en groepen, sorry. Tijdens onze opleiding hebben we nog geen sessie muziek gekregen, wat niet wil zeggen dat mijn leerlingen geen muziek krijgen.

Een eerste kennismaking met de boomwhackers gebeurde toen Katelijn een lied voor Kiki dirigeerde (zie blog welkom Kiki). Toen bleek dat wij deze kleurrijke buizen op school hadden kon ik er ook de leerlingen mee laten kennismaken. Ons werothema 'geluid' was de ideale aanzet. Ik gebruikte ze zowel ritmisch (op verschillende lichaamsdelen slaan, combineren) als melodisch (luisteren naar hoge en lage tonen). Het is zelf nog wat zoeken welke mogelijkheden de boomwhackers te bieden hebben. Het experimentele en samenwerkende sprak me het meest aan in deze muziekinstrumenten en daarom zat er deze week ook een muziekhoek in hoekenwerk. Ik zette de leerlingen in de gang.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten